Інтегрований урок у 2 класі з основ здоров'я та української мови
[ Викачати з сервера (984.0 Kb) ]13.02.2018, 14:43

Тема: Основи здоровя.  Користування телевізором, компютером, мобільним телефоном.

Практична робота. Створення памятки щодо перегляду телевізійних передач, користування компютером і мобільним телефоном.

 

Українська мова. Узагальнення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення

 

Мета. Ознайомити учнів з правилами безпечного користування сучасною технікою (телевізором, компютером, мобільним телефоном); формувати вміння практично застосовувати вміння щодо безпечного користування сучасною технікою, виховувати ціннісне ставленя до себе.

 

Узагальнити знання про типи реченньза метою висловювання, удосконалювати вміння будувати розповідні, питальні та спонукальні речення, виховувати ціннісне ставлення до рідної мови.

 

Обладнання: картки з номерами 101, 102, 103, 104, зображення автомобілів (швидка допомога, пожежна, газова служба, поліція); сигнальні картки; картки з памятками

.

Хід уроку

І. Організація класу.

Встаньте, діти, всі рівненько

Посміхніться всі гарненько.

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок.

До гостей, ви , поверніться

Привітайтесь, посміхніться.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого.

1. Сьогодні ми проведемо незвичайний урок. Він поєднає два предмети: основи здоровя і українську мову.

  • У житті трапляються непередбачувані ситуації, в яких потрібно бути обережним. Але бувають і такі небезпечні ситуації, коли потрібно викликати служби порятунку.
  • Допоможіть мені згадати номери цих служб.
  • Щоб життя уберегти від реальної біди,

Полумя помітив, дим – подзвони на ...

 

Громадян оберігати і порушників шукати-

Це поліції права, що за номером ...

 

Забиття, поріз, заноза,травма, будь-яка загроза

Для здоровя дітвори,- набираємо ...

 

Газ палає й вибухає, кожен хай запамятає:

Газом чути із квартири подзвони на ...

(Всі номери записємо на дошці)

 

  • А ще є такий номер, який дасть змогу викликати всі ці рятувальні служби одночасно, це номер – 112.
  • Номери ми записали, а тепер треба розмістити автомобілі, які будуть їхати за цими номерами. (Прикріплення малюнків автомобілів біля номерів)

2.Гра «Так» чи «Ні»

- Кожного з вас батьки залишали вдома самих. Залишаючи вони довіряють вам і мають надію, що ви добре поводитиметеся і не робитимете ті речі, які вам не можна. А що вам можна, а що ні допоможе гра «Так» чи «Ні».

(Діти відповідь дають сигнальними картками)

  1. Будь-який електроприлад не можна залишати без догляду.
  2. Телефон швидкої допомоги – 104
  3. Якщо захворів, візьми сам ліки в аптечці.
  4.  Усі гострі предмети та ті, що колють і ріжуть, можеш сміливо брати до рук.
  5.  Якщо незнайома людина подзвонила у двері – відчини: будь гостинним.
  6. Найкраще місце для ігор – горище.
  7.  Якщо задзвонив телефон і чути незнайомий голос,скажи, що ви помилилися і поклади слухавку.
  8. Улюблена іграшка стала мокрою, коли ти мив руки у ванній, візьми мамн фен і висуши її.
  9.  На вулиці почув дивний шум, відчини вікно і вилізь якнайдалі, щоб добре все роздивитися.

 

ІІІ Українська мова. Закріплення вивченого про розповідні, питальні і спонукальні речення.

  • Прочитайте речення записане на дошці.

Де  можна очікувати небезпеку?

  • Як називається таке речення?
  • Яким реченням ми дамо відповідь на це питальне речення?

Небезпеку можна очікувати вдома, на вулиці, на дорозі.

  • Складіть таке речення, яким ви застереглиб від небезпеки.

Діти, будьте обережними вдома, на вулиці, на дорозі!

-Яке це речення за метою висловання, а за інтонацією.

(Речення записати в зошити)

ІV Мотивація навчальної діяльності.

  1. Відгадування загадок.

Є у мене помічник, справжнє диво,

чарівник.

Тільки кнопку натискаю –

і говорить він, і грає.

Де що робиться, все знає

і мені повідомляє,

і розкаже, і покаже...

Як він зветься, хто нам скаже?  (телевізор)

2. Учитись він допомагає,

Інформацію зберігає,

В ігри він з тобою грає,

З дисків музика лунає.   ( компютер)

 

  1. Є у мене справжній друг.

   Має він чудовий слух

І говорить голосами

Моїх друзів, тата й мамаи.

Як він зветься, хто нам скаже?  (мобільний телефон)

Для чого потрібна така сучасна техніка?   (мозкова атака)

З телевізора ми дізнаємося про останні події в нашій країні і світі, переглядаємо улюблені мультфільми, концерти, фільми.

Комп’ютер зберігає інформацію, показує фільми, відтворює музику, грає з тобою в ігри, допомагає вчитися, може посилати листи. Це потрібна й корисна річ.

Мобільний телефон - це сучасний засіб зв’язку. Адже дуже зручно будь-де у будь-який момент зв’язатися по телефону і запитати: «Як справи?» або попросити про допомогу, викликати лікаря і т. д.

V. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ви дізнаєтесь про шкідливий вплив на здоров’я сучасної техніки (телевізора, комп’ютера, мобільного телефону), ознайомитеся з правилами безпеки користування ними.

VІ. Вивчення нового матеріалу

    1. Робота за підручником (с.83)
    2. Розповідь вчителя

Дивитися телевізор з ранку до вечора шкідливо для здоров’я, тому:

• переглядати телепередачі тобі можна не більше 30 хвилин на день;

• не можна сидіти близько до екрана, щоб не псувати зору. Відстань до телевізора повинна бути не менше 2-3 метрів;

• не можна дивитися телевізор у темряві, сидячи на підлозі, лежачи й під час вживання їжі;

• не слід вмикати телевізор дуже голосно, щоб не зіпсувати слуху.

 

 Комп’ютер стає другом для тих, хто добре знає і виконує правила поводження з ним:

3. Передивіться мультфільм «Настуня і компютер»

• користуватися комп’ютером тобі можна не більше 15 хвилин на день. Якщо ти користувався комп’ютером у школі - у цей день удома краще не сідати за нього;

• відстань між очима і монітором повинна бути 50-70 см;

• шкідливо для очей працювати за комп’ютером у темній кімнаті.

Якщо не дотримуватися правил користування телевізором і комп’ютером, то можуть боліти голова та очі, з’явитися втома, роздратованість, безсоння.

 

Мобільний телефон - це сучасний засіб зв’язку. Адже дуже зручно будь-де у будь-який момент зв’язатися по телефону і запитати: «Як справи?» або попросити про допомогу, викликати лікаря і т. д.

Щоб телефон працював і не вимкнувся в потрібний момент, треба не забувати вчасно заряджати батарею.

 

Мобільний телефон - це не іграшка, і тому ним слід користуватися тільки в разі потреби і говорити недовго.

Не хизуйся своїм телефоном перед друзями, а також не показуй його всім на вулиці.

Обговори з батьками, де і коли можна користуватися мобільним телефоном, де і як його зберігати.

Запам’ятай ці поради і дотримуйся їх.

 

VІІ. Закріплення вивченого

1. Виконання завдань у зошиті.

2. Практична робота Складання памяток.

Робота з деформованим текстом. Виконаня завдання в групах.

 

Памятка про користування телевізором

1.Не, з,до,  ранку,телевізора, вечора, дивись.

2. Переглядай, 30, не більше, хвилин, день, на, телепередачі.

3. Не,близько, сиди, екрана,до.

 

Памятка про користування комп’ютером

1.Користуйся, не, 15, більше, хвилин, день, на, комп’ютером.

2.Не сідай, монітора, до, близько, дуже.

3. Працюй, за, у світлій, комп’ютером, кімнаті.

 

 

Памятка про користування мобільним телефоном.

  1. Не,мобільним, грайся, телефоном.
  2. Користуйся, в разі, телефоном, потреби, тільки.
  3. Не, довго, телефону,  говори, по.

 

  • Які за метою висловлювання речення у памятках?
  • Що ставиться в кінці таких речень?
  • - Чи можна їх зробити окличними, як?

 

VIІІ. Підсумок уроку

— У чому полягає шкідливий вплив на здоров’я сучасної техніки (телевізор, комп’ютер, мобільний телефон)?

  • Продовжіть речення
  • Сьогодні на уроці я дізнався.....
  • Я буду дотримуватись....

 

Використана література

1.Журнал «Початкова школа» 1-2016 с.22

2. І. Бех. Основи здоровя. Підручник 2 клас с. 83

3. Інтернет ресурси: ютуб мультфільм «Настуня і компютер»

 https://www.youtube.com/watch?v=Dg5uQWTHw_8

 

Підготувала - вчитель початкових класів Кривко О. М.

Категорія: Мої файли | Додав: Адмін
Переглядів: 423 | Завантажень: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]