Про  підсумки   проведення  ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад  з навчальних  предметів та мовно-літературних конкурсів у 2019 - 2020 навчальному  році http://svaruninvk.at.ua/pro_pidsumki_olimpiad.doc

Про  підсумки   проведення  ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад  з навчальних  предметів та мовно-літературних конкурсів у 2018 - 2019 навчальному  році              http://svaruninvk.at.ua/pro_pidsumki_provedennja_ii_etapu.doc

Робота з обдарованими дітьми

Типи обдарованих учнів

1. Найкращий учень: усі його люблять, робить те, що йому кажуть і як; любить подобатися.
2. Бунтівник: сперечається, з ним важко спілкуватися, часто в нього виникає стан емоційно вольового напруження, коли щось загрожує досягненню його мети.
3. Підпільник: знає, що за обдарованість не платять, а навпаки вимагають, тому прагне не вистрибувати, а бути як усі.
4. Втікач: випадає з ліцейної системи, не може підлаштуватися до вимог ліцею, викладачів, майстрів виробничого навчання.
5. Двобічний: відстає або має вади фізичні; його розглядають як слабкого, не помічають обдарованості.
6. Цілеспрямований: незалежний, автономний, знає собі ціну, знає, чого хоче. Найкращий тип для розробки індивідуальної програми.

У кожного з цих типів свій стиль поведінки, свої потреби, своя система взаємин, свій емоційно-вольовий статус. Ось чому до кожного має бути індивідуальний підхід, як у ліцеї, так і в сім'ї.

Десять корисних рекомендацій батькам обдарованих дітей

Ставтесь до них, як до дітей. Адже вони і є діти. Вони потребують того самого, що й усі інші малюки – любові й наставництва; уваги й дисципліни; батьківської участі й розвитку почуттявпевненості в собі та відповідальності. Незважаючи на те, що ці діти обдаровані, вони глибоко чутливі до проблем дорослих людей, таких як смерть близьких, хвороби, втрата роботи й т. п. Тому, зіштовхуючись із подібними ситуаціями, вони можуть потребувати додаткової підтримки.

Послідовно дотримуйтесь своєї системи цінностей і намагайтесь створити щасливу, здорову сім'ю. Підтримка гармонії в родині має виняткове значення для оптимального розвитку обдарованих дітей. Оскільки вони більш чутливі до навколишнього світу, вони можуть більше страждати від сімейних негараздів. Якщо в родині відбувається розрив, повідомте про це дитині чесно, делікатно й по-доброму

Робіть дітям особливий подарунок – свій час. Діти потребують розуміння батьків, їм необхідний зразок для наслідування та важливо проводити з дорослими корисний час. Дитина потребує вашої уваги, щоб обговорювати цінності та висловлювати свої думки. Обдаровані діти часто люблять усе неординарне, незвичайне. Ви повинні допомогти їм усвідомити важливість соціально прийнятної поведінки.

Не стримуйте обдаровану дитину. Обдаровані діти відомі своєю допитливістю, тому батькам важливо бути особливо обережними, щоб не загальмувати творчі пориви своєї обдарованої дитини. Зокрема, не можна перешкоджати, коли вона ставить запитання на такі теми, які батькам здаються невідповідними або забороненими. Батьки однак можуть наполягати на тому, щоб такі запитання були поставлені у відповідний час, і за необхідності просити дитину уточнити або перефразувати їх.

Стимулюйте обдарованих дітей інтелектуально. Підштовхування й інтелектуальна стимуляція – це різні речі. Деякі батьки іноді підштовхують, примушують своїх дітей домагатись кращих результатів у таких заняттях, як читання, розв’язування завдань і т. п. Замість цього батьки повинні прагнути всіляко стимулювати й розвивати розумові здібності дитини, її навички досліджень за допомогою книг, енциклопедій, збірників, діаграм, подорожей, технологій, мистецтва й активного досвіду. Дуже важливо водити дитину в бібліотеки. Нехай діти занурюються в Інтернет, користуються комп'ютером для своїх досліджень і, звісно ж, багато читають.

Заохочуйте дружбу й захоплення дитини. Обдарованим дітям потрібні друзі, схожі на них, щоби грати й обмінюватись ідеями. Заохочуйте дружбу вашої дитини, розмовляйте з її друзями й демонструйте цінність справжньої дружби на власному прикладі. Батьки повинні заохочувати хобі й захоплення своїх дітей, допомагати їм ділитися своїми інтересами з однолітками та друзями.

Не варто перенасичувати життя дитини різними заняттями. Багато батьків уважають, що весь вільний час дитини треба заповнити різного роду додатковими заняттями. Дорослі не хочуть, щоб вона нудьгувала. Дозвольте їй нудьгувати й розпоряджатись часом самостійно, на свій розсуд, не використовуючи його виключно відповідно до планів дорослих. Іноді батьки переймаються із приводу того, що дитина витрачає час на перегляд телевізійних програм або читання бульварних журналів.

Поважайте дітей та їх знання. Іноді навіть більше, ніж себе та свої власні знання. Якщо ви вважаєте, що дитина припустилась помилки, то повинні розуміти, що вона зробила це не навмисно. Якщо дитина хоче дотримуватись власних методів вирішення проблем або завдань, втручайтесь тільки тоді, коли для неї існує небезпека фізичної або емоційної шкоди. Якщо ви хочете, щоб дитина виконала ваше завдання, дайте їй загальні вказівки, якими вона повинна керуватись, та уникайте конкретних і чітких інструкцій, які не враховують особливості особистості вашої дитини чи якось обмежують її.

Беріть участь у плануванні та проведенні шкільних заходів і громадських програм для обдарованих дітей. Підтримуйте зусилля школи, спрямовані на проведення заходів для таких дітей. Допомагайте зацікавлювати ними батьківський комітет; просіть допомоги при їх проведенні. Підтримуйте гуртки за інтересами та спеціальні освітні програми. Будьте активними. Працюйте над розумінням і підтримкою в суспільстві особливих освітніх потреб обдарованих дітей і співпрацюйте з іншими батьками.