ЗВІТ ДИРЕКТОРА СВАРИНІСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ ЗА 2021-2022 Н.Р. - звіт директора, презентація тут

ЗВІТ ДИРЕКТОРА СВАРИНІВСЬКОГО НВК "ЗОШ І-ІІ СТ. - ДНЗ" ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ НА ПОСАДІ ЗА 2019-2020 Н.Р. - http://svaruninvk.at.ua/zvit_direktora_svarinivskogo_nvk.doc

Звіт директора Сваринівського НВК «ЗОШ І-ІІ ст.-ДНЗ»

Володимирецької районної ради Рівненської області

Сафоника А.Ф.

про свою діяльність на посаді протягом 2018-2019 навчального року. с. Сварині 18.06.2019

1. Загальна інформація про школу.
Сваринівський НВК «ЗОШ І-ІІ ст.. – ДНЗ» є колективною власністю Володимирецької районної ради Рівненської області. Управління та фінансування здійснюється управлінням освіти Володимирецької РДА, якому делеговані відповідні повноваження. Будівля школи прийнята в експлуатацію 1981 році, земельна ділянка, яка належить школі має площу 1,7998 га. У 2018-2019 навчальному році працювало 23 педагогічні працівники та 18 працівників з числа обслуговуючого персоналу. Навчання завершило 104 учні у 1-9 класах, середня наповнюваність класів становить 12 учнів, а також 39 вихованців дошкільного підрозділу.

2. Кадрове забезпечення.
У 20
18-2019 навчальному році штатними працівниками Сваринівський НВК був забезпечений на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (навіть обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. Перспектива в освіті така, що через певний період вчитель, який не володіє навичками роботи на комп’ютері та не використовує їх у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам, та не зможе ефективно забезпечувати навчально-виховний процес з учнями. Адміністрація школи показує приклад усім вчителям - не тільки директор, заступник, психолог непогано володіють навичками роботи з оргтехнікою, яка розміщена у їх кабінетах та використовується для адміністративної роботи.
По якісному складу педагогічних працівників наша школа
, з кожним роком зростає. А це 4 учителі має вищу кваліфікаційну категорію та звання, 8 учителів І кваліфікаційну категорію, 3 учителі мають ІІ кваліфікаційну категорію 8 кваліфікаційну категорію спеціаліст що говорить про значний досвід колективу.
У розрізі базових дисциплін ситуація з укомплектованістю педагогічними кадрами має такий вигляд: . Середнє тижневе навантаження педагогічних працівників по школі становить 17,3 год.

3. Методична робота.

У 2018-2019 н.р. методична робота в школі здійснювалася відповідно до Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, а також відповідно до завдань, визначених у наказах по школі від 10.09.2018 р. № 78 «Про організацію, форми та зміст методичної роботи з педагогічними кадрами у 2018-2019 н. р.» та №79 «Про організацію роботи з молодими педагогами в школі на 2018-2019 н.р.».

Впродовж року педагогічний колектив продовжив роботу над реалізацією науково-методичної проблеми «Поєднання інноваційних та традиційних форм і методів роботи як один із напрямків підвищення якості навчально-виховного процесу». Робота здійснювалася на результативно-узагальнюючому етапі, метою якого було проведення творчих звітів педагогічних працівників.

З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою в школі була створена методична рада, до складу якої ввійшли директор школи, заступник директора з навчально-виховної роботи та керівники методичних структур закладу, а саме: Кривко О. М. –вчитель початкових класів, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, звання «Старший вчитель» - голова методичного об’єднання вчителів початкових класів;

Лоренц Н. В. – вчитель зарубіжної літератури, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії - голова методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін; Мялик В. П. – вчитель хімії, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії - голова методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу; Кривко Н. Ф. – вихователь дошкільної групи, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії - голова методичного об’єднання вихователів дошкільного підрозділу; Коржевич Т. І. – вчитель математики, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії - голова методичного об’єднання класних керівників.

Робота методичної ради була спрямована на активізацію діяльності учасників освітнього процесу. Серед основних питань, які були розглянуті на засіданнях є:

  • Аналіз роботи закладу освіти за попередній навчальний рік й визначення пріорітетів;
  • Про активізацію діяльності на результативно-узагальнюючому етапі роботи над науково-методичною проблемною темою;
  • Про формування ключових компетентностей школярів шляхом впровадження наскрізних змістових ліній;
  • Про вплив інтеграції шкільних предметів на якість формування ключових компетентностей у дітей молодшого шкільного віку;
  • Аналіз впровадження концепції НУШ в освітнє середовище.

Впродовж 2018-2019 навчального року в закладі функціонувало п’ять шкільних методичних об’єднань педагогічних працівників, а саме: вчителів початкових класів (керівник Кривко О. М.), класних керівників (керівники Гарбар Т. І. та Левченя Н. П.), вихователів дошкільного підрозділу (керівник Кривко Н. Ф.), вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін (керівник Лоренц Н. В.), вчителів природничо-математичного циклу (керівник Мялик В. П.). слід зазначити, що в цілому плани роботи кожної методичної структури виконані в повному обсязі.

Члени методичних об’єднань з відповідальністю віднеслися до поставлених цілей та завдань і тому своєчасно відбувалися засідання, заповнялися протоколи й проводилися відкриті уроки та заняття.

Варто відмітити, що групові форми роботи активізують діяльність педагогічних працівників та забезпечують обмін досвідом щодо впровадження інновацій.

Цього року участь закладу на XVI районному конкурсі-ярмарку педагогічної творчості наш заклад було представлено в двох номінаціях:

  • «Практична психологія» - розробка програми адаптації п’ятикласників до процесу навчання «Впевнено крокуємо вперед», автор – Кривко Л. М.;
  • «Образотворче мистецтво» - розробка леп бука «Пейзаж», автор – Сернюк І. М.

Для молодих спеціалістів було організовано наставництво та стажування, надана організаційно-методична допомога, психологічна підтримка, проведено анкетування, щодо визначення рівня методичної підготовки, вивчено записи молодих вчителів, а також відвідано кілька уроків та занять.

До індивідуальної форми методичної роботи належить атестація. У 2018 – 2019 навчальному році її пройшли п’ять педагогічних працівників. За результатами атестації присвоєно: кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії» вчителю фізичної культури Сафонику А. Ф., кваліфікаційну категорію «Спеціаліст ІІ категорії» вчителю початкових класів Сернюк І. М. та вчителю фізичної культури Мялик В. В.; підтверджено відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «Спеціаліст І категорії» вчителю історії Ганзюру О. О. та вихователю ГПД Козир Н. В.

Протягом навчального року пройшли курси підвищення кваліфікації в обласному інституті післядипломної педагогічної освіти такі педагогічні працівники: Мялик В. В. (вчитель фізичної культури), Сернюк І. М. (вчитель початкових класів), Дойонко С. В. (вихователь ЗДО), Козир Н. В. (вихователь ГПД), Мартинюк Г. П. (вчитель початкових класів), Сафоник А. Ф. (директор), Кривко Н. В. (вчитель початкових класів), Рикун Н. Ю. (вихователь ЗДО).

Кожен педагогічний працівник нашого навчального закладу продовжує працювати над обраною індивідуальною проблемною темою, котра випливає із науково-методичного проблемного питання закладу та залучений до різних форм методичної роботи як на шкільному рівні, так і на рівні округу й району. Протягом року вчителі школи брали участь в районних семінарах-практикумах, засіданнях творчих груп, школі молодого вчителя та вихователя, окружних та районних методичних об’єднаннях. Цього року на базі нашого закладу освіти було проведено засідання творчої групи вчителів хімії, а також районний семінар-практикум. Мялик В. П. провів відкритий урок з хімії у 7 класі з теми: «Вода, склад її молекули».

Протягом 2018-2019 навчального року проводилося вивчення стану викладання та якості знань учнів з основ здоров’я, фізичної культури, хімії, предметів початкової ланки. Матеріали за результатами перевірки були узагальнені і обговорені на нараді при директору, прийнято рекомендації щодо усунення недоліків, виявлених під час перевірки, намічені заходи щодо підвищення результативності роботи педагогів.

4. Навчальна діяльність учнів.
Протягом 201
8-2019навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділяється охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2018 року до першого класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років, а це 12 учнів. До 9 класу було переведено 15 учнів, всі вони склали державну підсумкову атестацію та отримали документи про базову загальну освіту.
У школі існує певна система роботи щодо профільного навчання. У 8-9 класах проводиться допрофільна підготовка. З цією метою бела налагоджена робота факультативів: «Християнська етика», «Історія рідного краю», «Логіка»
та курс за вибором «Креслення» Учнівський колектив протягом року брав участь у предметних олімпіадах з базових дисциплін, мовно-літературних конкурсах, конкурсах «Левеня», «Кенгуру», «Соняшник», «Sunflower», «Геліантус», спартакіаді з різних видів спорту.

Протягом цього навчального року, на жаль як і в попередні, жоден учень не взяв участь у конкурсі МАН, хоча такі діти у нас є з якими можна працювати у даному напрямку.

З року в рік учні нашої школи покращують свої результати з олімпіад.
Всього до участі у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з базових предметів було залучено 16 учнів 6-9 класів та 3 учні 4 класу (17,8 % від загальної кількості учнів). Участь у ІІ етапі мовно-літературних конкурсів брали 2 учні 3-4 класів та 10 учнів 5-9 класів (11,2 % від загальної кількості учнів) .

Варто відмітити, що цього року маємо такі призові місця у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін, а саме:

  • Українська мова і література – І місце – Мартинюк Вікторія, учениця 7 класу (вчитель Кривко Т. М.);
  • Українська мова і література – ІІ місце – Гапонова Дарина, учениця 9 класу (вчитель Лоренц Н. В.);
  • Англійська мова –ІІ місце – Гапонова Дарина, учениця 9 класу (вчитель Гапонова Н. В.);
  • Математика – ІІ місце – Мартинюк Вікторія, учениця 7 класу (вчитель Коржевич Т. І.);
  • хімія – ІІ місце – Мартинюк Вікторія, учениця 7 класу (вчитель Мялик В. П.);
  • географія – ІІІ місце – Поліщук Юлія, учениця 8 класу (вчитель Левченя Н. П.).

Впродовж листопада місяця на районному рівні проводилися мовно-літературні конкурси, однак учні нашого навчального закладу отримали призові місця лише у Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді ім.. Тараса Шевченка. Результат виглядає таким чином:

  • Василюк Василина, учениця 6 класу – І місце (вчитель Кривко Т. М.);
  • Мартинюк Вікторія, учениця 7 класу – ІІІ місце (вчитель Кривко Т. М.);
  • Поліщук Юлія, учениця 8 класу – ІІІ місце (вчитель Кривко Т. М.);
  • Феськова Діана, учениця 9 класу – ІІІ місце(вчитель Лоренц Н.В.).

За підсумками навчального року учні школи показали хороший рівень досягнень, відповідно до моніторингу навчальних досягнень серед учнів 3-9 класів середній бал становить 7,1 (достатній рівень) в порівнянні з минулим роком цей показник зменшився на 0,1 бала.
6. Виховна та позакласна робота.
Виховна робота в закладі у 2018 – 2019 н.р. спрямована на виконання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України», затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243, програми Національного виховання учнівської молоді Володимиреччини на 2008-2020рр., Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, чинних наказів МОН України, наказу по школі №77 від 10.09.2018 р. «Про організацію виховної роботи у 2018-2019 н. р.», річного плану виховної роботи.

В основу планування виховної роботи в закладі покладена модель випускника Нової української школи, за якою він має бути: особистістю, патріотом, інноватором. Отже, виховання освічених українців, всебічно розвинених, відповідальних громадян і патріотів, здатних до інновацій – це і є мета діяльності сучасного закладу освіти.

Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають національно-патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.

Виховна робота у школі проводиться за такими напрямками: ціннісне ставлення до сім ї, родини, людей; ціннісне ставлення до мистецтва; ціннісне ставлення до праці; ціннісне ставлення до себе; ціннісне ставлення до природи; ціннісне ставлення до суспільства та держави, ціннісне ставлення до історичних, духовних та культурних надбань рідного краю.

У ході формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, проводячи уроки мужності, класні керівники 1-4 класів дбали про сформованість у школярів основних понять про народ, націю, суспільство, державу; класні керівники 5-9 класів працювали над вихованням любові до свого рідного краю, Батьківщини, народу, українських законів, традицій та звичаїв, шанобливого ставлення до державної символіки, над сформованістю потреби в школярів у збереженні та примноженні духовного й матеріального багатства українського народу.

У закладі значна увага приділяється право виховній роботі, яка проводиться у двох напрямках: просвітницькому та профілактичному. До просвітницької роботи залучаються старшокласники, які проводять лекторії перед учнями молодшого та середнього шкільного віку, роз’яснюючи дітям їхні права та обов’язки. Не залишаються поза увагою діти, які складають так звану групу ризику. З ними постійно працюють практичний психолог та соціальний педагог, ці діти залучаються до підготовки концертів, роботи у гуртках. З підлітками постійно працює діюча Рада профілактики. На базі шкільної бібліотеки постійно влаштовуються літературні виставки на правову тематику.

Ставлення гармонійно розвинутої особистості неможливе без фізичного виховання. Тому для наших учнів вже стало традицією проведення «Козацьких розваг», сімейних перегонів, змагань, турнірів.

Формування здорового способу життя – це пріоритетне завдання у вихованні особистості, саме тому організатори виховної діяльності систематично проводили заходи, метою яких була пропаганда здорового способу життя.

Виховна робота в школі має чіткий та цілеспрямований характер, що дає можливість здійснювати плідну діяльність в наступних напрямках: національно-патріотичне виховання, робота з обдарованими учнями, розвиток творчої особистості, соціальний захист дітей, формування навичок здорового способу життя, робота з батьками, робота з дітьми девіантної поведінки, робота з профілактики дитячого травматизму, робота з попередження правопорушень.

Методичним супроводом виховної роботи є методичне об’єднання класних керівників (керівники Гарбар Т. І., Левченя Н. П.), засідання якого проходили систематично та окрім теоретичних питань були заплановані й проведені і практичні заняття. Відповідно до плану роботи, передбачалося взаємовідвідування виховних годин у кожному класі.

Впродовж навчального року в закладі було проведено ряд загальношкільних заходів, а саме:

  • Свято Першого та Останнього дзвоників;
  • Флешмоб «Голуб миру»;
  • Малюнки на асфальті «Діти України за мир»;
  • Фестиваль до Дня осені «Карнавал осінніх барв»;
  • Святковий концерт «Вклоніться люди вчителю своєму»;
  • Святковий концерт до Дня захисника України;
  • Розважальне шоу «Караоке на сцені»;
  • Новорічні ранки;
  • Флешмоб «Школа колядує»;
  • Конкурс «Міні-міс школярочка»;
  • Конкурс «Пародія на кліп»;
  • Святковий концерт до Міжнародного жіночого дня;
  • Лінійка-реквієм «Спасибі Вам, фронтовики!»;
  • Флешмоб до дня української вишиванки «Серця мого подих».

У 2018 – 2019 навчальному році було проведено такі акції «Милосердя», «5 картоплин», «Не будь байдужим (збір продуктів харчування та засобів гігієни)», «Годівничка»; «Чисте довкілля» та інші. Вже кілька років поспіль ми проводимо КТС «Рівні серед рівних», а рамках якої проходить благодійний ярмарок та вручення подарунків дітям з особливими освітніми потребами.

Робота з батьками у 2018 – 2019 н. р. була спрямована на створення педагогіки партнерства, тобто створення єдиного колективу вчителів, батьків, учнів. Систематично проводилися загальношкільні, а також класні батьківські збори. Батьки постійно запрошувалися на всі шкільні святкові заходи.

Величезне значення для формування творчо розвиненої особистості має зайнятість учнів в гуртках. Цього року в школі діяло два гуртки художньо-естетичного напряму: «Паперопластика», «Народна творчість» (керівник Сафонік О. А.). Вихованці згаданих гуртків брали активну участь у різноманітних конкурсах районного рівня таких, як «Новорічна композиція», «Український сувенір», «Знай і люби свій край» і на рівні району були відзначені грамотами.

Поряд з традиційними формами виховної роботи значне місце посідає шкільне учнівське самоврядування, яке виховує в учнів ініціативу, самодисципліну, активність, відповідальність та організаторські здібності. Учнівське самоврядування школи є активним учасником всіх загальношкільних заходів, районних конкурсів, змагань, акцій.

Протягом навчального року організаторами виховної діяльності проведена достатня робота, що сприяє розвитку індивідуальних здібностей та особливостей учнів, розвитку їх талантів.

7. Правовиховна робота.
Школа приділяє велику увагу правовиховній роботі, яка проводиться у двох напрямках: просвітницькому та профілактичному. В просвітницькій роботі допомагають учні 9-го класу. Вони виступають перед учнями молодшого та середнього віку, роз’яснюючи дітям їхні права та обов’язки. Не залишаються поза увагою діти, які складають так звану групу ризику. З ними постійно працюють практичний психолог та соціальний педагог, ці діти залучаються до підготовки концертів, роботи у гуртку. З підлітками постійно працює діюча Рада профілактики. На базі шкільної бібліотеки постійно влаштовуються виставки на правову тематику.

Практичним психологом школи регулярно і ефективно проводяться корекційно-розвивальні заняття з учнями групи ризику та учнями, що потрапили у складні життєві умови.
8. Соціальний захист.
Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:

• інвалідів – 5;

• чорнобильців – 94;
• малозабезпечених - 39;
• з неповних сімей – 11;
• багатодітних – 89.

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи, за бюджетний кошт діти 1-9 класів з малозабезпечених сімей щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні з розрахунку 14 грн. З цією категорією дітей підтримується постійний зв'язок класних керівників, практичного психолога, адміністрації школи.
9. Профорієнтаційна робота.
Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота у
Сваринівському НВК здійснюється під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках, екскурсій на виробництво, позакласних виховних заходах.
Значна профорієнтаційна робота з учнями, високий рівень підготовки випускників свідчить про те, що за минулий навчальний рік усі дев’ятикласники працевлаштовані, з них близько
83,3 % продовжили навчання у 10-му класі, інші 16,7у середніх спеціальних навчальних закладах.
10. Співпраця з батьками.
Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.
Однією з традиційних з форм роботи з батьками у
Сваринівському НВК є загальношкільні батьківські збори, які проводяться не менше 4 разів на рік. Тематика зборів підбирається з врахуванням вікових особливостей дітей. У проведенні зборів бере участь адміністрація школи, шкільний психолог, запрошуються працівники РВУМВС при потребі, Сваринівського ФАПУ та інші.
11. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.
Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Щорічно на базі с
ільського ФАПУ за участю лікарів центральної районної лікарні, діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі. Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі Володимирецької ЦРЛ. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд у червні за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Огляди відбуваються за власний рахунок. На проходження медичного огляду кожному працівнику школи виділяється два дні. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у директора НВК var container = document.getElementById('nativeroll_video_cont'); if (container) { var parent = container.parentElement; if (parent) { const wrapper = document.createElement('div'); wrapper.classList.add('js-teasers-wrapper'); parent.insertBefore(wrapper, container.nextSibling); } }