Позитивне мислення – 5 порад

Мислити позитивно - не означає викорінити зі свого життя негативні емоції зовсім. Неприємності все одно трапляються, і заборонити реагувати на них неможливо і навіть шкідливо для психіки.

Суть позитивного мислення - це вміння знаходити в будь-який момент життя привід для радості і сприймати невдачі раціонально, аналізуючи причини і приймаючи, як цінний досвід.

✅Трансформуй! Наповни негативну ситуацію позитивним змістом.

✅Записуй! Занотовуй все, що з тобою гарного сталося за день. Не важливо, на скільки вони значущі і у якій сфері життя відбулися.

✅Посміхайся! Посмішка знижує рівень кортизолу (гормон стресу) та збільшує рівень ендорфіну (гормон щастя) в крові. Навіть «вимушена» посмішка так само здатна поліпшити настрій, як і та, що з'явилася сама собою.

✅Відчувай! Не забороняй собі відчувати негатив. Навчись його розуміти і контролювати.

✅Уклади мир! На переживання минулого витрачається занадто багато часу та енергії. Концентруйся на теперішньому часі та стані. «Пробач і відпусти» всіх на кого ви ображені. Минуле не змінити, а теперішнє і майбутнє від нього страждає.

 

При підготовці матеріалів використані інтернет-ресурси.

5 вправ, щоб знизити тривогу

 

https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEiq4ILu-nWvHNVTKUYPfU7X_R_wLxKoUnTKY8q8ioLofpvEYyEbvapOWNCAPuEbMskTTdPaokDzovE3sH3B2iHnL0S7dsX_X4OrXUYhH3ZQEMAZb76MJqM6MSUHLUmCjT0bx_zb9tSVDUPaD3x7bMx2E-sQqISjLbulpKoZiVO4oKWu7woZBG6MrCucGQ=s320

*Перша вправа — раціональна.* Потрібно дізнаватися правдиву інформацію про ситуацію і вірити у свою готовність виконувати ті дії, які нам допоможуть впоратись.

Все, що нам наказують робити наші військові, тероборона чи протиаварійні організації, треба виконувати. Тримайте в голові все, що вам допомагало колись в минулому, коли ви були у стресі. Ви вже не один раз впорались зі стресом, впораєтесь і тепер.

*Друга вправа — дихальна.* Вам потрібно відчувати своє дихання і використовувати його, щоб відновити рівновагу. У цьому допоможе так зване «квадратне» дихання: 4 секунди на вдих, 4 секунди — затримка дихання, 4 секунди на видих і 4 секунди — затримка без повітря.

 

*Третя вправа — обмежувальна.* Обмежуйте свій інфопотік. Просто не читайте новини. Якщо щось станеться — вам скажуть сусіди чи друзі.

 

*Четверта вправа — тілесна.* Відчуйте ноги на підлозі. Станьте в кут, де ви відчуваєте себе захищеним. Думайте про тіло, про те, що воно відчуває. Ви пружна людина, ви гнучка людина, ви міцно стоїте ногами і опираєтесь спиною. Нормалізуйте дихання і споглядайте за м’язами. Ваші м’язи розслабляються не всі одразу. Просто називайте частини тіла, де ваші м’язи розслабляються. Покладіть руку на серце, послухайте стукіт серця, усвідомте себе живим.

 

*П’ята вправа — аналітична.* Ця техніка полягає в пошуку тверджень, альтернативних вашим тривожним думкам. Такі альтернативні твердження допомагають знизити тривогу та зосередитись на виході зі складної ситуації.

 

Правила Інтернет-безпеки та Інтернет-етики для дітей та підлітків

1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.
2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв’яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.
6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.
7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.
8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.
9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.

Йдучи  в світ віртуальний, не забувайте залишати відкритими двері в світ реальний (Венедикт Немов)

Дистанційне навчання без стресу

Корисні підказки

  • Прийми ситуацію.
  • Дотримуйся режиму дня.
  • Створи план.
  • Починай свій день з важливого.
  • Виділяй час на виконання завдань і відпочинок.
  • Переглядай, опрацьовуй та вивчай матеріали, запропоновані вчителями.
  • Виконуй завдання уважно! Відправляй відповідь вчасно! Якщо щось не зрозуміло, напиши вчителю.
  • Для отримання індивідуальних консультацій з предмету тримай зв'язок з вчителем через засоби зв’язку.
  • Дотримуйся правил роботи з комп’ютерною технікою та вчасно роби перерви для відпочинку.
  • Виконуй завдання самостійно, дотримуючись правил академічної доброчесності.  
  • Відміть у плані виконані дії. Похвали себе. Ти молодець!
  • Будь комунікативним.
  • Думай позитивно. Працюй відповідально.
  • Дотримуйся інформаційної гігієни. Користуйся правилами безпечного Інтернету.
  • Будь уважним, самостійним та дисциплінованим!
  • Поважай особистий простір близьких вдома.
  • Дотримуйся правил здорового способу життя та рекомендацій щодо запобігання захворювання на COVID – 19.
  • Карантин – час нових можливостей.
  • Завжди пам’ятай  - ТИ СИЛЬНІШИЙ, НІЖ ЗДАЄТЬСЯ!!!

Пам’ятка старшокласникам

 

Знайти своє покликання  –  джерело щастя.

1. Визначити  кілька професій, які подобаються, до яких є  потяг, існують принципові можливості до успішного їх освоєння й працевлаштування.

2. Шукати якнайбільше  інформації про ці професії, знайомитися з  людьми, які ї х представляють.

3. Вислухати  думки батьків, вчителів, друзів, проаналізувати їх.

4. Скласти  список  суттєвих  можливостей  професії (наприклад, можливість спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока платня тощо) і проаналізувати  його  відносно своєї мети, очікувань, мрій.

5. Визначити фізичні та  психологічні якості, необхідні для кожної з професій.

6. Звернутися до психолога з проханням визначити (дослідити) інтереси, здібності, темперамент, особливості пам’яті, уяви тощо.

7. Прислухатися до своїх відчуттів, інтуїції.

8. ”Приміряти” кожну з професій.

9. Зробити вибір.

10. Упевнено йти до мети.

Професійних вам успіхів і досягнень.

9 лютого 2021 р. оголошено Міжнародним Днем безпечного Інтернету. Мета - привернути увагу суспільства до проблеми безпечної поведінки в Інтернеті; розказати дітям,  батькам про ті ризики, на які можуть натрапити діти та підлітки в глобальній мережі та як захистити себе від усіх ризиків. У наш час особливо важливого значення набуває інформація. Найбільш зручним способом одержання й передачі різноманітної інформації є використання глобальної мережі Інтернет, яка може бути як всесвітньою енциклопедією, що об'єднує  інформаційні ресурси всього світу, так і зловісною павутиною, яка губить людей.

IMAGE7$

$

 

Поради учням «Як протидіяти булінгу»

  • Уникай бешкетника й перебувай у товаристві друзів. Не заходь у туалет, якщо задирака знаходиться там, не ходи в роздягалку, коли немає нікого поруч. Постійно перебувай у товаристві приятеля, щоб не залишатись наодинці з недругом. Перебувай в оточенні приятелів у транспорті (у шкільному автобусі), у коридорах або на перерві – скрізь, де можна зустріти бешкетника. Запропонуй те ж саме своєму другу.
  • Стримуй гнів. Розхвилюватись у зв'язку зі знущанням природно, але саме цього й домагаються бешкетники. Це змушує їх відчувати себе сильнішими. Намагайся не реагувати плачем, не червоній і не переймайся. Це вимагає великої кількості тренувань, але це корисна навичка дати відсіч бешкетнику. Іноді корисно практикувати стратегію приведення себе в повну рівновагу, наприклад, рахувати до десяти, записувати свої гнівні слова на аркуші паперу, робити глибокий вдих або просто йти. Іноді треба навчати дітей робити непроникний вираз обличчя, поки вони не позбудуться небезпеки (посмішка або сміх можуть провокувати розбишаку).
  • Дій хоробро, йди та ігноруй бешкетника. Твердо й чітко скажи йому, щоб він припинив, а потім розвернись й піди. Намагайся ігнорувати образливі зауваження, наприклад, демонструй байдужість чи вдавай, що ти захоплений бесідою по мобільному телефону. Ігноруючи задираку, ти показуєш, що він тобі байдужий. Зрештою, він, імовірно, утомиться діставати тебе.
  • Розкажи дорослим про знущання. Учителі, директор школи, батьки можуть допомогти припинити знущання.
  • Розповідай про це. Поговори з кимось, кому ти довіряєш, наприклад, із завучем, учителем, братом, сестрою або другом. Вони можуть запропонувати деякі корисні поради, і навіть якщо вони не можуть виправити ситуацію, це допоможе тобі відчути себе менш самотнім.
  • Усунь провокаційні фактори. Якщо розбишака вимагає від тебе грошей на обід, принось обід із собою. Якщо він намагається відібрати твій музичний плеєр, не бери його до школи.

​ Корисні правила-поради для  профілактики і подолання кібер-булінгу, для дітей:

1.      Не поспішай

            Не поспішай, не виплескуй свій  негатив у кібер-простір. Важливо домовитись із  дитиною, щоб вона не відповідала на вразливі повідомлення до того, як порадиться з дорослими. Старшим дітям запропонуйте правило: перед тим, як писати і відправляти повідомлення, потрібно заспокоїтись, притишити роздратування, злість, образу, гнів. Емоції – погані порадники, вони минають, а написане і відправлене в Інтернет продовжує нести і помножувати негатив уже без Вашої волі і контролю.

2.      Будуй свою репутацію

            Будуй власну онлайн-репутацію, не провокуйся ілюзією анонімності. Інтернет – це особливе середовище із своїми правилами поведінки - «нетикетом» (новоутворення від англ. net –мережа і «етикет»).  Хоча кібер-простір і надає додаткові можливості відчути свободу і розкутість завдяки анонімності, дитині потрібно роз’яснити, що існують способи довідатись, хто саме відправив повідомлення, хто стоїть за певним ніком (анонімним псевдонімом). І якщо некоректні дії у віртуальному просторі призводять до реальної шкоди – від анонімності залишається лише ілюзія: все тайне стає явним. У віртуальному просторі, як і в реальному, діє золоте правило: стався і дій стосовно інших так, як хотів би, щоб ставились до тебе. Крім того, Інтернет фіксує історію, яка складається із публічних дій учасників і визначає його онлайн-репутацію – накопичений образ особистості в очах інших учасників: заплямувати її легко, виправити – важко.

3.      Поважай факти

            Зберігати підтвердження факту нападів. Потрібно роз’яснити дитині: якщо її неприємно вразило якесь повідомлення чи картинка на сайті (фото, відео, будь що), правильна реакція – вимкнути екран (щоб зупинити негативний вплив, але не комп’ютер!) і негайно звернутись до батьків за порадою. Старші діти можуть зберегти чи роздрукувати сторінку самостійно, щоб порадитись з батьками в зручний час.

            Що ігнорувати

            Доречно ігнорувати поодинокий  негатив. Одноразові образливі повідомлення найкраще ігнорувати, часто в результаті цього кібер-буллінг  на початковій стадії і зупиняться. Досвідчені форумчани послуговуються правилом: «найкращий спосіб боротьби з неадекватами – ігнор».  Якщо ж реагувати на негативні коментарі, комунікація продовжується.

            Коли ігнорувати не варто

            Не дивлячись на те, що відправник Вам не відомий, якщо листи систематично містять загрози життю і здоров’ю, або порнографічні сюжети, варто поставити до відома телефонного або Інтернет-провайдера, інспектора місцевого відділку міліції із роботи з неповнолітніми (для цього й важливо копіювати повідомлення із загрозами). Якщо образлива інформація розміщена на сайті, варто зробити запит адміністратору щодо видалення цієї інформації.

Нижче наведено ще декілька порад на випадок, якщо вас залякують або переслідують у мережі:

  • Повідомляйте про залякування в мережі, незважаючи на те, чи воно стосується вас безпосередньо. Позначайте такі випадки для розгляду командою YouTube. Блокуйте користувачів, які залякують або переслідують.
  • Ніколи не відповідайте на такі коментарі, адже це може лише погіршити ситуацію. Хоча це й складно, спробуйте ігнорувати образи.
  • Зберігайте та роздруковуйте образливі повідомлення, публікації, зображення чи відео, які ви отримали чи побачили.
  • Занотовуйте дату та час публікації образливих повідомлень, а також будь-які дані про особу, яка їх опублікувала.
  • Не передавайте відео чи повідомлення, метою яких є залякування в мережі, адже ви станете співучасником.
  • Якщо вас постійно ображають, спробуйте змінити свій ідентифікатор користувача, псевдонім або профіль.
  • Насамкінець, не ігноруйте випадки залякування інших осіб у мережі. Якщо ви натрапите на такий випадок, повідомте про це та запропонуйте свою допомогу – розкажіть користувачеві про CyberMentors.

Почувайтеся безпечно в мережі, використовуючи наведені нижче поради щодо запобігання залякуванню:

  • Не публікуйте в мережі особисту інформацію.
  • Нікому не повідомляйте свої паролі.
  • Обдумуйте свої висловлювання, перш ніж публікувати їх у мережі.
  • Поважайте погляди інших користувачів. Те, що ви з кимсь не погоджуєтесь, не дає вам права бути грубим або ображати інших.
  • Періодично шукайте відомості про себе в Google. Ви зможете побачити в мережі інформацію про себе, яка доступна іншим, а також змінити те, що вам не сподобається.

 

Корисні поради школярам

    І.Чотири умови успішного навчання
1.Твій перший помічник – режим дня.
2.Твій найлютіший ворог – лінощі, не піддавайся їм.
3.Дорожи кожною хвилиною уроку, не гай часу даремно.
4. Намагайся знати більше, ніж від тебе вимагають.

     
 ІІ. Три трудових звичаї
1. Намагайся якомога більше робити для себе сам.
2. Роби всяку справу старанно, але не на показ.
3. Не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні.


      ІІІ. Чотири дороги до сильної волі
1. Почату справу доводь до кінця, якою б важкою вона не була.
2. З двох справ починай більш важку.
3. Признатись у вчинку – мужність, приховати його – боягузство.
4. Умій відучуватись від поганих звичок.

    
  ІV. Чотири обовязки товаришування
1. Ділись з товаришами і знаннями. Навчись сам – навчи інших.
2. Сміливо допомагай товаришам виправляти їх помилки і недоліки – це краще, ніж приховувати їх.
3. Не зазнавайся, на критику не ображайся, а прислухайся до неї.
4. Будь чесним у грі і змаганні. Памятай! Перемагає дружба і наполегливість.

    
 V. Чотири закони честі
1. Став громадські інтереси вище особистих.
2. Захищай слабого.
3. Не спіши давати слово, але коли дав, дорожи ним.
4. Завжди і всюди дорожи честю класу, школи.

    
 VІ. Три звички акуратності
1. На всі заняття зявляйся вчасно, не запізнюючись.
2. Бережно стався до загальних і своїх речей. Коли щось поламав – полагодь.
3. Кожну річ клади на своє місце.

    
 VІІ. Три звички ввічливості
1. Поважай старших, давай їм дорогу і місце, помагай, не чекаючи на прохання.
2. Говори культурно. Не забувай слів: ,,дякую”, ,,будь ласка”, ,,прошу вас”, ,,дозвольте”, ,,вибачте”.
3. В роботі і грі будь стриманим і культурним.

   
  VІІІ. Чотири ,,ніколи”
1. Ніколи не говори поганих слів, не лайся.
2. Ніколи не зловживай шкідливими звичками.
3. Ніколи не говори неправди.
4. Ніколи не занепадай духом при невдачі, шукай вихід і шлях до перемоги.

Ко